Wil je als gezin graag met jonge kinderen naar de kerk? Dan is deze kinderwoorddienst iets voor jullie! Het Evangelie wordt in begrijpelijke taal voorgelezen en een spel, quiz, gebedje, liedje en knutselwerkje worden ter verwerking aangeboden. (Groot)ouders mogen bij deze bijeenkomst aanwezig zijn. Kinderen vanaf 8 jaar mogen ook komen kijken en meedoen. Dan kunnen ze zelf ervaren of deze kinderwoorddienst nog aansluit bij hun (be)leefwereld of dat ze toch liever in de kerk mee willen doen.

Bij binnenkomst mogen de kinderen verzamelen bij de ingang, bij de vrijwilligers. Bij aanvang van de viering worden de kinderen naar voren geroepen - kinderen die al in de kerkbank zaten, kunnen alsnog aansluiten bij de groep. Bij het klaarmaken van het altaar komen de kinderen weer terug in de kerk, waar ze de rest van de viering samen met u kunnen meemaken.

Tasjes: In de kerk staan tasjes op de tafel bij de ingang. Deze tasjes worden gebruikt tijdens de kinderwoorddienst, maar mogen óók in de kerk gebruikt worden door basisschoolkinderen die niet (meer) naar de kinderwoorddienst gaan en zelfstandig kunnen werken. Zij mogen de teksten en werkjes na de Mis meenemen naar huis. (de tasjes met de rest van de inhoud graag nadien weer terugzetten op de tafel).