Jullie willen gaan trouwen!! De voorbereiding voor de mooiste dag van je leven is ontzettend belangrijk. Het uitzoeken van de locatie, de genodigden, de trouwjurk, de muziek, enzovoorts... Je zou het bijna vergeten maar een huwelijk bestaat niet uit één dag, maar duurt je leven lang.

Parochie De Goede Herder biedt je de kans om je, door middel van de cursus Huwelijksvoorbereiding, in een korte tijd goed voor te bereiden op wat het kerkelijk huwelijk inhoudt.

Cursus Huwelijksvoorbereiding

Gedurende drie avonden worden in deze cursus inhoudelijk thema's behandeld die niet alleen inzichtelijk zijn maar voor velen ook een goede start voor hun huwelijk betekenen.

Informatiebrochure
Wat is het kerkelijk huwelijk eigenlijk, wat maakt een kerkelijk huwelijk bijzonder en wat is het verschil met een burgerlijk huwelijk? Bekijk voor antwoorden op dit soort vragen de informatiebrochure "Trouwen in de kerk" die op de recepties van onze verschillende kerklocaties voor jullie klaar ligt.

Praktijk

• Het is wenselijk om jullie trouwplannen ruim van tevoren kenbaar te maken aan de receptie van de locatie waar je toe behoort. Dit is ook van belang wanneer je in een andere parochiekerk of zelfs in een ander land wilt trouwen.
  • Voordat de huwelijkssluiting kan plaatsvinden dienen er verschillende formulieren ingevuld te worden, medewerkers van de receptie kunnen en zullen je daar bij helpen..
  • Het belang van een huwelijk vraagt om een goede start en voorbereiding. Daarom is er de cursus Huwelijksvoorbereiding, voor hen die een kerkelijk huwelijk willen gaan sluiten. Het deelnemen aan deze cursus, gespreid over drie avonden, wordt door de parochie voor aanstaande bruidsparen noodzakelijk geacht.
  • Om teleurstellingen te voorkomen en om organisatorische redenen, zoals inplanning en inroostering, is ook hier vroegtijdige aanmelding noodzakelijk!
  • Je kunt voor vragen en aanmelding contact opnemen met het parochiesecretariaat of met de pastor of de receptie van je eigen locatie.

Lees hier alles over het sacrament van het huwelijk